  • Data: 2020-04-26 23:18:59
    Temat: Re: Wspólna działka
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 26 kwietnia 2020 20:32:40 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A czemu by nie zechciał?
    > Sam mam udział w 6000m2 nieruchomosci rolnej.

    Wszystko zależy od tego, kim są pozostali udziałowcy.

    > Gdzie widzisz problem?

    W powyższym.
    Póki się zgadzają, jest OK. Gorzej, jak przestaną.
    Przepisy o współwłasności niestety wymagają do czynności zwykłego zarządu zgody
    właścicieli 50% udziałów (tzn. ciągle nie wiem, czy 50% czy ponad 50%, czyli co w
    sytuacji chyba najczęstszej, że jest 2 właścicieli po połowie).
    A do czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu jednomyślnej zgody wszystkich
    współwłaścicieli.
    Inaczej pozostaje sąd - albo w celu nakazania czynności albo w celu zniesienia
    współwłasności. Koszty, czas, korzystać nie można :(

    Więc lepiej nie.
    I nie wiadomo, czy gorzej z rodziną czy z obcym.