  • From: "Piotrus" <p...@d...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: -= Wpłata po przejęciu wierzytelności =-
    Date: Sat, 4 Jan 2003 13:38:45 +0100

    > Wpłata po przejęciu wierzytelności
    >
    > Problem jak w temacie. Pewna firma bankrutuje, bank przejmuje
    > wierzytelności.
    >
    > Bank wysyła listem poleconym informacje o przejęciu wierzytelności w
    którym
    > podaje inny numer konta niż konto firmy która upadła wzywając do
    > natychmiastowej zapłaty, więc w dobrej wierze przelewam pieniądze
    > homebankingiem , ale przez nieuwagę na konto firmy dla której byłem winny
    > pieniądze zamiast na konto wskazane przez bank.
    >
    > Jak się później okazuje bank ponownie wzywa do zapłaty tej samej kwoty, w
> [...]

    Dwie sprawy:

    Jakies tam pismo z banku to może sobie napisać każdy. Jeżeli dostałeś to
    musi spełniać wiele kryteriów formalnych, musi być podpisany przez osoby
    upoważnione do reprezentacji - i wymienione w dostępnych rejestrach (np
    KRS). Dotyczy t również firmy upadającej. Sprawa jest ogólnie dość złożopna
    i bez papierów nie można wyrobić sobie zdania. Praktyka jednak pokazuje ze
    przy tego typu sprawach z reguły nie zostają spełnione wymogi formalne i
    można olać ich wezwania.