eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWpis do księgi wieczystej - ustanowienie hipoteki na rzecz banku › Re: Wpis do księgi wieczystej - ustanowienie hipoteki na rzecz banku
  • Data: 2009-05-06 19:42:18
    Temat: Re: Wpis do księgi wieczystej - ustanowienie hipoteki na rzecz banku
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mike" <d...@n...com> napisał w wiadomości
    news:gtskqn$2dc$1@news.wp.pl...
    > Pytanie 1: Czy powinienem wypełnić KW-WPIS oddzielnie na siebie i
    oddzielnie
    > na żonę?

    Hipoteke ustanawia wlasciciel. Czyli druk KW-WPIS powinien wypelnic
    wlasciciel.
    Jesli jestescie wlascicielami w dwojke - to dane dwojki jako wnioskodawcow +
    dane banku jako uczestnika postepowania. Wszystko na jednym druczku. No i na
    ostatniej stronie wypisac dolaczone zalaczniki (zazwyczaj jakies dokumenty z
    banku i od kredytobiorcy)

    > Pytanie 2: Jeśli tak, to oznacza, że należy podwójnie zapłacić za tandem
    > zwykła+kaucyjna (czyli w moim przypadku na podstawie taryfikatora 2*
    > (200+200))

    Si senior.

    > Pytanie 3: Czy pcc również mam wystawić oddzielnie na każdego z nas
    obojga?

    Nie. Wypelniasz PCC3 ze swoimi danymi, a w miejscu gdzie jest liczba
    zalacznikow PCC3a wpisujesz 01 i dodajesz zalacznik PCC3a z danymi zony.
    No i sie dopytaj w US, ale masz wniesc oplate od czynnosci cywilno prawnej,
    a dokonujesz w sumie dwoch: ustanowienia hipoteki zwyklej i ustanowienia
    hipoteki kaucyjnej.
    Oplata skarbowa wynosi: od ustanowienia kaucyjnej niezaleznie od kwoty
    kredytu 19 zł, a od ustanowienia hipoteki zwyklej 0,1% od kwoty kredytu (o
    ile dobrze pamietam, ale zapytaj sie pan w US, to napewno ci powiedza
    wszystko).

    Gabriel Zastawnik
    http://www.monitoringkomputera.pl - Monitoring Komputera