  • Data: 2013-10-28 08:13:29
    Temat: Re: Wodomierze
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-10-26 16:43, Krzysztof 45 pisze:
    > Nowy wodomierz zakładany w mieszkaniu lub regenerowany ale z aktualną
    > legalizacja powinien wskazywać 00000,010m3

    O to jakaś nowość.... Ponieważ mam do czynienia z produkcją liczników
    (akurat nie wodomierzy) i jakoś nigdzie o wymaganiu początkowej wartości
    nie słyszałem (Licznik może mieć nabite coś w związku z kalibracją, czy
    tez właśnie z certyfikacją, nie jest to aż tak istotne, ponieważ po
    założeniu spisuje się na protokole odbioru aktualną wartość, od której
    się nalicza).

    > Te 10m3 to umowne, może być 5 lub 8m3 bo fabryka sprawdza prawidłowy
    > przepływ i wskazania zanim zaplombują plombą legalizacyjną. Więc one juz
    > z fabryki wychodzą z kilkoma m3nnymi.

    W zależności od licznika, ale zazwyczaj jeśli ma być legalizacja, to nie
    dokonują tego w fabryce, tam co najwyżej dokonują kalibracji przed
    wysłaniem do instytucji legalizującej.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl