  • Data: 2008-07-21 04:45:33
    Temat: Re: Wniosek o nabycie spadku a zmiany
    Od: kam <x#k...@w...pl#x> szukaj wiadomości tego autora

    emes pisze:
    > kobieta po smierci brata zlozyla do sadu wniosek o stwierdzenie nabycia
    > spadku. Sama nie chce tego spadku, ale chce to przepisac od razu na corke i
    > na mnie (pisalem o tym niedawno-kupilem dzialke wlasciciel zmarl)
    > Czy mozna zmienic wniosek, w taki sposob azeby kobieta zrzekla sie spadku na
    > rzecz corki i mnie jako zamieszalego w cala sprawe ?

    skoro nie jesteś spadkobiercą, to ewentualne odrzucenie spadku (o ile
    nie upłynął termin) skończy się tym, że będzie dziedziczyć jej córka
    (przy założeniu że nie ma innych potencjalnych spadkobierców)
    wniosku nie trzeba zmieniać, i tak sąd nie jest związany wnioskiem
    a odrzucić spadek można przed sądem
    nie ma instytucji zrzeczenia się spadku na rzecz konkretnej osoby.
    możliwa byłaby darowizna spadku już po ustaleniu spadkobierców

    KG