  • Data: 2009-02-02 16:34:35
    Temat: Re: Własna energia elektryczna
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik RedLite napisał:
    > Biopaliwo jest produktem uzyskanym w przetwarzaniu surowców roślinnych
    > zwierzęcych etc. albo w skrócie z organizmów żywych. Czyli mamy żywą
    > roślinkę (czy co tam) i w jakimś procesie technologicznym przerabiamy do
    > takiej postaci w której jesteśmy w stanie uzyskać z masy biologicznej
    > sporą energię (spalania).

    Czyli węgiel jak ulał pasuje do powyższego opisu.
    Przecież dzisiaj eksploatowane pokłady węgla to czysta natura -
    roślinność i inne żyjątka, które obumarły/umarły i odłożyły się najpierw
    w warstwy ściółkowe lub torfowe, które następnie z biegiem lat i
    warunków zewnętrznych (temperatury, ciśnienia) uległy mniejszemu lub
    większemu skamienieniu.
    Nie zmienia to jednak faktu, że źródłem ich pochodzenia są organizmy
    żywe, czego nie można już na pewno powiedzieć o węglowodorach (ropie i
    gazie) pomijając hydraty. Ale te ostatnie nie są eksploatowane.

    > Natomiast węgiel jest nam podarowany przez
    > naturę i ZTCW węgla się nie produkuje (tylko wydobywa).

    Produkuje się, choć nie na tak dużą skalę jak drzewiej, kiedy jeszcze
    nie znano węgla kamiennego. Nazywa się to węgiel drzewny.
    Zresztą to właśnie jego uzyskiwanie spowodowało wytrzebienie wszystkich
    puszcz i lasów, dlatego też każdy myślący wie, że biopaliwa z roślinek
    to czysta mrzonka.
    Nie starczyłoby Ziemi na ich uprawę, nie mówiąc o kosztach i "uzysku"
    energetycznym.

    pozdrawiam
    Arek

    --