eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWłaściciel mieszkania chce poprawić antenę na dachu - firma zarządzająca zabrania. › Re: Właściciel mieszkania chce poprawić antenę na dachu - firma zarządzająca zabrania.
  • Data: 2012-07-31 13:58:26
    Temat: Re: Właściciel mieszkania chce poprawić antenę na dachu - firma zarządzająca zabrania.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/31/2012 01:20 PM, ...@b...de wrote:
    > Witam,
    >
    > Od wielu lat mam antenę telewizyjną na dachu.
    > Jest to 5-piętrowy, powojenny budynek.
    > Jestem właścicielem mieszkania w naszej klatce.
    >
    > Chcę poprawić antenę na dachu, aby polepszyć odbiór.
    > Pomieszczenie w którym jest wejście na dach
    > zostało zamknięte na kłódkę, a klucz wzięła firma,
    > która świadczy usługi zarządzania nieruchomością.
    >
    > Poprosiłem o wypożyczenie klucza i otrzymałem odmowę.
    > Powiedziano mi, że jest jakaś ustawa od 1995 roku,
    > która twierdzi, że umieszczanie anten na dachu lub
    > elewacji może się odbywać wyłącznie w wyniku uchwały
> [...]

    Dach jest czescia wsplna i jak najbardziej masz prawo tam wejsc.
    Pytanie tylko czy sam, czy w towarzystwie.
    Ja bym, bo prostu przecial klodke, zabezpieczyl nowa i zaniosl
    administartorowi klucz.
    Inna sprawa to to czy na dachu cos mozesz postawic. Generalnie nie. Na
    elewacji tez nie i moga ci nakazac to zdjac.
    W przypadku elewacji chodzi o raz o estetykue, dwa o prawa autorskie
    architekta i takie tam inne pierdoly. Co do dachu chodzi o jego
    dziurawienie, ale przykrecenia czegos do komina juz sie czepiac nie
    powinni.Naprawianie tego co juz tam jest jak najbardziej wchodzi w gre.
    pmocy szukaj na grupach krotkofalarksich. Oni maja obcykane stawianie
    anten an dachach.