  • Data: 2013-09-06 11:46:38
    Temat: Re: Włamanie na konto bankowe internetowe.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.09.2013 11:35, Paweł pisze:

    > Przypominam , że były to hasła jednorazowe smsowe więc telefon działał.

    Pisałem ogólnie, nie o tym konkretnym przypadku.

    > Telefon do klienta czy te przelewy Pan wykonuje jeśli tak to ok tylko
    > powiadamiają jeśli nie to blokada i dalsze czynności - tyle. Bo rozumiem
    > jeden przelew 1k i koniec - nic w tym nadzwyczajnego ale cyklicznie co 2
    > minuty 50 przelewów na jedno to samo konto?...

    Jest jakiś przepis zabraniający takich przelewów?

    Nie jesteś sobie w stanie wyobrazić sytuacji, w której takie przelewy
    może robić posiadacz konta?

    Pamiętaj, że konto w banku to też pewien towar. "Kupujesz" je za pewną
    ustaloną cenę na określonych warunkach, z którymi możesz się zapoznać.

    Warunki te obejmują też procedury bezpieczeństwa.

    Wybierasz bank, który ma procedury takie, jakie najbardziej tobie
    odpowiadają.

    Komuś może przeszkadzać ciągłe pytanie o przelewy, ktoś może chciałby
    być konsultowany przy każdym przelewie (i jest gotów za to zapłacić).

    Bank ma wiele tysięcy klientów. Wyobraź sobie np. że choćby setka z nich
    jednocześnie jest zalogowana i robi przelewy. Ludzie prowadzący
    działalność nierzadko robią bo kilkanaście dużych przelewów na to samo
    konto - żeby mieć mniejszy bałagan w księgowości, jak są to przelewy za
    kilkanaście faktur.

    Ilu z nich byłoby szczęśliwych, jakby ponosili konsekwencje opóźnionych
    płatności (z reguły w firmach robi się je w ostatniej chwili) bo byli na
    końcu kolejki do weryfikacji i zanim konsultant zweryfikował 50
    wcześniejszych klientów, minęła ostatnia wychodząca sesja?