  • Data: 2003-08-26 08:58:31
    Temat: Re: Wirus - podpisywanie sie cudzym adresem e-mail
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Z. wrote:

    > Ostatnio mam do czynienia z wirusem,
    > ktory jest wysylany do roznych adresatow
    > z innych komputerow niz firmowe, ale adres
    > zwrotny jest firmowy. Podejrzewam, ze wirus
    > zatakowal komputer ktoregos z klientow naszej
    > firmy, i wysyla teraz siebie do adresatow z
    > ksiazki adresowej klienta, podpisujac sie
    > zwrotnym e-mailem tez ksiazki adresowej.
    >
    > O takim dzialaniu dowiaduje sie w ten sposob,
    > ze na adres firmowy trafiaja mail-e, z informacja,
    > ze list adresowany do kogos tam, nie dotarl z
    > powodu wykrycia w nim wirusa.
    >
    > Co moge z tym zrobic, aby takie d nie psulo
> [...]

    Nie ma metody zapobiegającej wysyłaniu z falszywym adresem nadawcy, ale
    każdy kto dostaje list na podstawie pełnych nagłówków może niemal na
    pewno stwierdzić skąd mail został naprawdę wysłany. Prawdziwym
    problemem są w tym wypadku działąnia pseudoadministratorów, którzy
    decydują o wysyłaniu informaji o wirusie na sfałszowany adres nadawcy.
    Dodatkowo często wysyłają taką informację bez pełnej zawartości
    nagłówkół która pozoliłaby znaleźć winowajcę. Niestety listy od
    programół antywirusowych nie spełniają ustawowych warunków uznania za
    spam, więc informowanie policji nic nie da.