    From: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wiek w odertach pracy
    Date: Tue, 6 Dec 2005 23:34:15 +0100

    > No dobrze. Ja to rozumiem. Ale czy to jest zgodne z ustawami? Gdzie
    > rownosc? Gdzie rowne szanse dla wszystkich?
    > Nie czarujmy sie. Mlodemu czlowiekowi i bez posredniaka latwo znalezc
    > prace. Tylko checi trzeba. Osobie w srednim wieku o wiele trudniej. Co
    > moim zdaniem jest glupota pracodawcow bo osoba po 40-stce o wiele lepiej
    > zna sie na pracy niz takia okolo 20-25 lat.

    no ja ciebie tez rozumiem. problem jest w tym, ze PUP nie wyjasnia tobie,
    dlaczego np. kursy w takim wieku... pracodawca teoretycznie nie ma prawa
    wymagac jakiegos tam wieku, ale daje w takiej formie oferte do urzedu, wiec
    oni ja wystawiaja, gdyby odmowili, to kompletnie nikt by nic z tego nie
    mial, poza nauczka dla pracodawcy, ktory znajdzie pracownika gdzie
    indziej...

    jesli chodzi o fundusze z UE, sa rozne programy, priorytety i inne
    fascynujace biurokracje, jedni skladaja wniosek na szkolenia dla np.
    absolwentow, inni dla tzw. dlugotrwale bezrobotnych itd. stad moga wynikac
    wymagania wieku...

    mam nadzieje, ze doszlismy do porozumienia, pozdrawiam pawel