  • Data: 2008-07-18 21:29:16
    Temat: Re: Widziałem gościa z atrapą...
    Od: "Cezar" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a jednoczesnie sady traktuja napad z atrapą lub innym narzedziem
    > przypominjajacym bron jak napad z bronia w reku - dlatego, ze napadniety
    > nie moze byc bieglym specjalista od broni i moze nie rozrozniac ostrej
    > broni od straszaka. Tym bardziej, ze u nas straszaki nie sa jaskrawo
    > znaczone...

    Glupoty piszesz i madrego udajesz.
    Ustawodawca nie moze wprowadzac dwoch takich samym okreslen do dwoch roznych
    rzeczy. Skoro pisze w art. 280/2 kk "bron palna" to jest to tylko taka
    rzecz, ktora nia jest w rozumeiniu ustawy o broni i amunicji. Wiec napad z
    aptrapa to napad z atrapa, a nie z bronia palna.
    I to co mysli o tej atrapie pokrzywdzony nie ma zadnego znaczenia dla
    kwalifikacji czynu zarzucoego sprawcy. Moze miec natomiast znaczenie przy
    ocenie sposobu obrony napadnietego np wspolmiernosci uzytych srodkow obrony
    do zagrozenia.

    Cezar