eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWiarygodność biegłychRe: Wiarygodność biegłych
  • Data: 2023-07-12 17:23:30
    Temat: Re: Wiarygodność biegłych
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 12 Jul 2023 06:33:30 +0200, Shrek wrote:
    > W dniu 12.07.2023 o 01:25, Marcin Debowski pisze:
    >> Jest, tylko raz, jakos tak wisi w próżni, dwa, jest niepełne, trzy
    >> wydaje się, ze autor ma przekonanie, że są już wdrozone wystarczające
    >> środki aby temu zapobiegac:
    >
    > No właśnie - a jakbyś kogokolwiek na zajezdni zapytał jakie jest główne
    > ryzyko związane z drzwiami tramwaju 105N czy 13N to pewnie bez oglądania
    > powiedział że przytrzaśniecie bo motorniczy ich w lusterku nie widzi -
    > to jest problem _znany_ od lat.

    Ale czy brzemienny w skutki?
    Bo widzisz - jest zabezpieczenie, moze po prostu zazwyczaj konczy sie
    przeklenstwem pasazera, ktorego z drugiego wagonu nawet nie słychac
    :-)

    > A tu profesjonalny raport i nikt nic? To
    > wygląda jakby był zakaz pisania o tym, bo przecież wtedy trzeba by coś
    > zrobić.

    > Co więcej - jak już pisałem wcale bym się nie zdziwił, gdyby ten
    > konkretny biegły miał wpływa na to, że problem ignorowano. Wręcz
    > obstawiam, że to jest "seryjny biegły od stwierdzania że widocznośc nie
    > jest utrudniona".

    Kto wie, raport pisali jacys z PP, ale biegly to moze byc blizej z
    tramwajami związany :-)

    A na razie
    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/komunikacja/warszawa-dr
    zwi-mialy-przytrzasnac-noge-czteroletniego-chlopca-s
    prawdzili-dzialanie-mechanizmow-we-wszystkich-w-tram
    wajach-6074292

    "Po tragicznym wypadku na Jagiellońskiej, gdzie zginął czterolatek
    przytrzaśnięty drzwiami, Tramwaje Warszawskie przeprowadziły kontrolę
    mechanizmów zapobiegających takim incydentom we wszystkich składach.
    Jak przekazał nam rzecznik spółki Maciej Dutkiewicz, sprawdzono ponad
    trzy tysiące układów drzwiowych. Okazało się, że w trzech przypadkach
    konieczna była dodatkowa regulacja urządzeń."

    Przy czym te 3 nie musiały byc w ostatnich drzwiach.

    "Mechanizmy zapobiegające przytrzaśnięciu pasażera drzwiami działają
    zgodnie z normami wynikającymi z rozporządzenia Ministerstwa
    Infrastruktury. Drzwi tramwaju nie mogą się zamknąć na przedmiocie o
    szerokości 4 centymetrów - zaznacza Dutkiewicz. "

    Winny minister...

    "Dopuszczony przepisami zakres tolerancji sprawia jednak, że mechanizm
    rewersu nie zadziała, jeśli przytrzaśnięte zostałyby przykładowo smycz
    zwierzęcia (informowaliśmy o podobnej sytuacji w Metrze Warszawskim)
    lub fragment odzieży czy torby."

    Co tam było z tym ... psem ?

    "Potwierdzono też, że pasażerowie użyli hamulca bezpieczeństwa. - Ze
    wstępnych ustaleń wewnętrznych spółki wynika, że hamulec
    bezpieczeństwa był użyty. Po wejściu do wagonu nasi pracownicy
    potwierdzili, że jeden z nich był wyciągnięty (co świadczy o użyciu
    hamulca - red.)"

    "Przed rozpoczęciem jazdy każdy motorniczy ma obowiązek sprawdzenie
    działania hamulców bezpieczeństwa. - To jest jeden z elementów
    piętnastominutowej kontroli prowadzonej przez osobę prowadzącą
    tramwaj. Odbywa się to za każdym razem przed zabraniem pasażerów - "

    Zakladam, ze nie bylo tak, ze ten hamulec był wyciągnięty od miesiecy
    ... ale zaraz - to skąd te 400m?
    Jeden przytomny pasazer sie znalazł, ale po dłuzszym czasie?

    A wczesniej nic nie mówiono, ze zatrzymał hamulec bezpieczenstwa,
    czy on wcale nie zatrzymuje, a tylko wyswietla motorniczemu swiatelko?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1