  • Data: 2009-06-09 06:21:30
    Temat: Re: Wiara czy niewiara?
    Od: "Lady_Heather" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h0j6kc$hbm$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    >Jak dziecko się pojawiło, pojawiło się ciśnienie na chrzest. Niewierzący
    >zrobił ukłon w stronę światopoglądu matki i jednym słowem otworzył furtkę
    >na indoktrynację, o której już przebąkuje rodzina matki dziecka.

    Mysle ze przesadzasz i wyolbrzymiasz problem. My nie mamy slubu koscielnego,
    ostatni raz bylismy w kosciele na chrzcie naszego dziecka - oboje z mezem
    jestesmy "katolikami z rodzicow" i moze bysmy go nie chrzcili wcale ale
    dalismy sobie luz bo po pierwsze nie chcialo nam sie wojowac z polowa
    rodziny, po drugie to polanie woda glowy jak napisal Robert tak naprawde
    bylo nam obojetne. My oboje z mezem mamy za soba chrzest, komunie,
    bierzmowanie i jakos nie uczynilo nas to moherowcami. W przedszkolu
    zapisalam mlode na religie uwazajac ze pewne wartosci, ktore tam pozna sa
    uniwersalne - ze nie nalezy krzywdzic drugiej osoby, oszukiwac etc. Dziecko
    [5 lat] po 2 lekcjach religii stwierdzilo cyt 'siostra mowi nudne slowa"
    wiec przestal chodzic na religie. Do komunii pewnie go posle[prezenty:))) ]
    do bierzmowania byc moze - tu bedzie juz na tyle duzy aby swiadomie okreslic
    swoje zdanie i zamierzam je uszanowac. Nie traktuje tych sakramentow w
    sposob religiny - to dla mnie taki sam symbol jak bo ja wiem - choinka na
    swieta, dynia na halloween czy kartki walentynkowe. Wymiar religijny i
    problem religijny nadajesz temu Ty wiec mysle ze po prostu wrzuc na luz.

    Dla jasnosci - nie jestem jakas mega antyreligijna. Jesli moje dziecko powie
    ze chce byc ministrantem czy pozniej ksiedzem to nie będe miala z tym
    zadnego problemu. Jesli zostanie buddysta tez::-)

    Pzdr

    LH