  • Data: 2010-03-01 10:29:28
    Temat: Re: Wezwanie parkowanie - Straz Miejska
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    MiSSieK pisze:

    > Auto bylo zaparkowane przy skrzyzowaniu drog osiedlowych, ale nie
    > utrudnialo przejazdu ani widocznosci nikomu.

    To ty tak twierdzisz. Poza tym przepis jest bezwzględny - nie wolno i już.

    > Nie ma dnia zeby w podobny
    > sposob ktos tam nie parkowal swojego auta. Na tym osiedlu nie ma miejsc
    > parkingowych i kazdy parkuje gdzie sie tylko da.

    No i co z tego?

    [ciach]

    > auta tam nie zaparkowalem. Oczywiscie padlo pytanie kto. Odpowiedzialem
    > ze nie prowadze ewidencji i nie pamietam kto wtedy to auto zaparkowal,
    > ale moze mi sie przypomni. Postraszyla dodatkowym mandatem w wysokosci
    > 100 zl za nieujawnienie takiej osoby. Niczego tam nie podpisywalem

    Niestety masz obowiązek wskazania osoby, której użyczyłeś pojazdu.

    Korzyść z niewskazania jest taka, że choć koszta nie będą niższe (mogą
    być nawet wyższe), to punktów za to nie ma.

    > 1. Czy za parkowanie na skrzyzowaniu jest mandat 300 zl, czy moze jakies
    > widelki ?

    Parkowanie na skrzyżowaniu to jedno z poważniejszych wykroczeń -
    powoduje zagrożenie ograniczając widoczność na skrzyżowaniu.

    > 2. Czy moje zachowanie moze byc potraktowane jako odmowa przyjecia
    > mandatu?

    Tak.

    > Czy wlasciciel pojazdu bedzie wzywany w tej sprawie. (Ja jestem
    > wspolwlascicielem). Czy od razu skieruja to do grodzkiego ?

    Oba wyjścia sa możliwe.

    > 3. Po jakim czasie takei wykroczenie ulega przedawnieniu ?

    Na to nie licz.

    > 4. A co jezeli auto zaparkowala osoba na stale mieszkajaca za granica ?

    A co ma być? Będzie wezwanie, jak wróci jako "niepodjęte w terminie"
    będzie prawidłowo zawiadomiony. Do wydania wyroku nie jest potrzebny.

    > Czy ja musze pamietac kto w danym dniu prowadzil auto, ktorego jestem
    > wspolwlascicielem ?

    Tak.