  • Data: 2007-04-30 19:22:42
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Intercom" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:f15a88$f74$1@node1.news.atman.pl...

    > Oto właśnie chodzi o ten "ogonek" nie mogę dotrzeć do jakiegoś orzecznictwa
    > które mówi o tym dobrym zwyczaju. Bez odpowiedniego udokumentowania nie mogę
    > swojego kierownictwa przekonać iż powinniśmy wpisywać na wezwaniu kwotę
    > odsetek.

    Nie znajdziesz żadnego orzecznictwa, bo to nie problem prawny, tylko praktyczny.
    Po prostu tak łatwiej. Zwyczajowo podaje się odsetki na dzień sporządzenia
    wezwania i dodaje, że za każdy kolejny dzień rosną o jakąś tam kwotę. Taka forma
    jest wysoce pożądana w stosunku do nieprofesjonalistów.

    W stosunku do innych firm z reguły wystarczy wzmianka, że z parowem
    przewidzianymi odsetkami mają zapłacić.