    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wezwanie do wskazania adresu strony pozwanej
    Date: Thu, 17 Jul 2008 22:07:55 +0200

    diok pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co powinienem zrobić, mam 14 dni i muszę się w tym czasie przygotować.

    Szybko złożyć wniosek w CBA. Jak się nie wyrobisz, to możesz poprosić
    sąd o zawieszenie postępowania, względnie sąd sam je zawiesi, a po 3
    latach umorzy, jak do tego czasu nie dostanie adresu.

    > Jeżeli dostanę z CBA wypis i okaże się, że adres jest te sam, to co dalej?

    O tym już zadecyduje sąd. Powinien uznać, że do doręczenia nie
    doszło, ewentualnie może próbować dostarczyć jeszcze raz.

    Twoja sytuacja byłaby o wiele lepsza, gdyby list był awizowany i nie
    był odebrany w terminie. Na skutek błędnych (imho) przepisów, sąd nie
    bada wtedy, czy ktoś tam faktycznie mieszka, nawet czy jest zameldowany,
    tylko uznaje pismo za dostarczone. Moim zdaniem to ewidentny bubel
    prawny, wprost otwierający możliwość nadużyć. Ponieważ jeśli listonosz
    awizuje list (a zrobi tak, jak nikogo nie ma w domu, zazwyczaj w
    miastach listonosze nie znają wszystkich osób i mogą nie wiedzieć, że
    ktoś taki tam nie mieszka), to nikt inny (poza adresatem) nie może ani
    odebrać listu, ani nawet poprosić pocztę o odesłanie informacji o
    nieistnieniu adresata. Zatem list taki czeka na poczcie 2 tygodnie, a
    następnie wraca do sądu z adnotacją "nie podjęto w terminie", przez co
    bardzo dużo nakazów zapłaty w Polsce uprawomacnia się, choć nie powinno.

    > Napisać pismo do sądu i to wszystko? Wystąpić o ustanowienie kuratora, jak?

    Napisać wniosek do sądu.

    > Jeżeli adres będzie inny, to co wtedy?

    Zapewne sąd będzie próbował dostarczyć nakaz pod ten adres.

    > No i co zrobić jeżeli pismo z CBA przyjdzie po 14 dniach (przekroczenie
    > terminu)? Napisać do sądu jak gdyby nigdy nic (przemilczeć), czy jakoś się
    > tłumaczyć, jak?

    Sąd zawiesi postępowanie, które potem odwiesi.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz