  • Data: 2007-07-16 14:58:47
    Temat: Re: Weksel in blanco a przedawnienie roszczenia
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    zenon pisze:
    > Witam,
    > W 1999 roku nieopatrznie poręczyłem znajomemu kredyt. Do umowy dołaczony
    > został podpisany przeze mnie weksel in blanco + deklaracja wekslowa.
    > Dziś otrzymałem wezwanie do wykupienia tego weksla. Czy obecny
    > właściciel zadłużenia (firma windykacyjna) może opatrzyć go kwotą
    > wierzytelności i datą płatności (09.08.2007) mimo że roszczenie jest
    > przedawnione (wymagalność ostatniej raty 03.2003)? Nie ukrywam, że
    > chciałbym uniknąć spłacania cudzych długów. Będę wdzięczy za wszelkie
    > sugestie.

    Może opatrzyć go dowolną datą - fizycznie jest to wykonalne.

    Natomiast - co do zasady - w przypadku sprawy sądowej można podnieść
    zarzut, że weksel in blanco był wypełniony na roszczenie, które jest
    przedawnione.

    Pod warunkiem oczywiście, że jest się w stanie to udowodnić - czyli
    że posiada się deklarację/umowę wekslową podpisaną przez wierzyciela.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz