  • Data: 2007-08-09 22:07:12
    Temat: Re: Wegetarianie a wojsko
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    zly napisał(a):
    > Tak, ale co to za zolnierz, ktory jest tam wcielany na sile i nie chce sie
    > nic nauczyc? Przedstawia jakas wartosc bojowa?
    Oczywiście. W skrajnej sytuacji dajesz mu broń, wskazujesz, gdzie są
    oddziały zaporowe, a gdzie wróg i każesz nacierać :->

    > czyscisz mi monitor ;)
    Wyślę Ci ściereczki ;-)

    > Moze zakrecilem. Nie uwazam sie za jakiegos pacyfiste, ale nie rozumiem
    > czemu ktos mialby sie wyzbywac takich jakby nie bylo slusznych pogladow?
    Hmmm ... historia dowodzi, że człowiek jest jednak zwierzęciem dość
    agresywnym, więc pacyfizm w przypadku wielu ludzi jeszcze dłuuugo będzie
    tylko fanaberią, z której będą musieli szybko się wyleczyć, gdy okaże
    się, że życie ich, albo ich bliskich jest zagrożone. Jeśli się nie
    wyleczą, to wyginą.

    > Nie probuje, bede to zalatwial jakos inaczej. Po prostu zaciekawil mnie ten
    > temat. Zastepcza tez odpada. Mam normalna prace i zycie :)
    Nie Ty jeden. Niestety zgodnie z obowiązującym prawem, jeśli nie
    zachodzą okoliczności zwalniające Cię z tej służby (stan zdrowia,
    sytuacja rodzinna itp), to będziesz raczej musiał odsłużyć.

    > Jak teraz wyglada sprawa? Wystarcza jakiekolwiek studia? Czy ma znaczenie
    > ile szkol bylo wczesniej (pare at temu z tego co pamietam byla ograniczona
    > mozliwosc odroczek ze wzgledu na studia niepanstwowe)
    Niestety nie pomogę - skończyłem studia parę lat temu i pewnie się co
    nieco pozmieniało. Zresztą nie pamiętam jak to dokładnie w szczegółach
    wyglądało jeśli chodzi o uczelnie prywatne/państwowe, czy studia
    dzienne/wieczorowe/zaoczne. Byłem na studiach dziennych, więc tylko
    jeździłem do WKU i dostawałem odroczenie. Później jeszcze jakiś minister
    zrobił "amnestię" i przeniósł wszystkich absolwentów mojego rocznika do
    rezerwy, czy jakoś tak ;-)

    Maciek