  • Data: 2010-04-01 13:41:26
    Temat: Re: Ważność uchwały
    Od: jQ <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Kwi, 13:29, ąćęłńóśźż <a...@i...pl> wrote:
    > http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-najwyzszy/wyr
    ok;sn;izba;cywiln...
    Fajnie, że wrzuciłeś ten link. Dokładnie na ten wyrok sądowy - obok
    art. 209 KC, powołaliśmy się, próbując członkom wspólnoty uzasadnić
    podstawy naszego działania i to, że mimo, iż głosów nie zbierał zarząd
    wspólnoty (a powinien zgodnie z UoWL), uchwała jest ważna. Jak
    pisałem, stary zarząd ustąpić nie zamierza.
    Wiem, że polskie prawo nie jest prawem precedensowym, ale jak w takim
    razie sądy niższych instancji (okręgowy, rejonowy), uwzględniają
    wyroki Sądu Najwyższego? Czy mogę złożyć do sądu, zgodnie z art 189
    KPC, wniosek o uznanie ważności uchwały, powołując się na ten wyrok,
    który zapadł w podobnej sprawie?