    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Warunki gwarancji - zapis o wlasnosci czesci wymienionych
    Date: Fri, 27 Jul 2007 07:14:33 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 26.07.2007 Sebcio <s...@n...com> napisał/a:
    > Zapis jest fortunny i poprawny, trzeba go tylko zrozumieć. Wymiana to
    > proces zastąpienia jednego elementu drugim, a więc dotyczy elementu
    > który już istniał wcześniej - element wymieniony to wyłącznie element
    > pierwotnie istniejący. Nie można "wymienić" nowej części zamiennej -
    > wymiana jest logicznie jednokierunkowa; najpierw musi być coś, by to
    > wymienić.

    Szczerzę to nie chce mi się wdawać w dyskusję dotyczące "logiki" i raczej
    na tym poscie ją zakończę. Wymiana jest logicznie jednokierunkowa, ale
    znaczenie wyrazu w danym kontekscie już niekoniecznie. Sama zamiana
    (zastąpienie) związana jest zaś z p. odniesienia (rower vs warsztat np.) i
    niektórzy widzą to z obu perspektyw (w tym odczasownikowej), niektórzy
    tylko z perspektywy roweru, a niektórzy warsztatu. Niejednoznaczność
    bierze się też m.in. z istnienia w języku zwrotów w stylu: "...część na
    którą została wymieniona" - klarownie dotyczy częsci nowej, a zdanie jest
    semantycznie poprawne, mimo pozornej sprzeczności z logiką Twojego wywodu.
    A jak bardzo jest to fortunne określenie świadczy cała ta dyskusja.

    --
    Marcin