    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Wałbrzych i tworzywa sztuczne
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 1 Feb 2020 16:32:44 +0100

    Dnia Sat, 1 Feb 2020 11:57:04 +0100, Tom N napisał(a):
> [...]
    > od jednorazowego plastiku".
    >
    > Pod karą grzywny, która może wynosić nawet 500 zł, w wałbrzyskich strefach
    > wolnych od jednorazowego plastiku zakazane jest posiadania, używanie i
    > sprzedaż plastikowych produktów jednorazowego użytku jak pojemników na
    > żywność, napoje, talerzy, plastikowych sztućców, słomek czy torebek
    > plastikowych.
    >
    > W strefach nie można też posiadać i sprzedawać jedzenia i napojów w
    > jednorazowych opakowaniach plastikowych. Uchwała wprowadziła także zakaz
    > sprzedaży i udostępnia toreb z tworzyw sztucznych na trenie miasta.
    -plastiku-pierwsza-taka-uchwala-w-polsce/qz0sekz>

    > Czyli jak przyjadę do takiej strefy w Wałbrzychu z jednorazowym talerzykiem
    > nabytym poza taka strefą, i wejdę do urzędu gminy i ten talerzyk na bramce
    > do wykrywania plastiku zobaczy strasznik gminno/wiejski, to mi mandat będzie
    > usiłował wcisnąć?

    Chyba jakos tak. A rewizji straznik na bramce nie bedzie robil ?

    Ale ja bym pomyslal o butelce coli czy wody ... albo wlasnie torebce
    foliowej na zakupy.

    > Kiedyś oporniki w klapach marynarek i nie tylko były modne, teraz będzie
    > nóż, widelec, łyżka i słomka (plastikowa?)

    McDonald sie ugial i ma slomki z papieru. No prawie, bo chyba jakis
    powlekany plastikiem.

    Ale zaraz - przyjdzie lipiec i pracodawca bedzie musial dostarczyc
    pracownikom wode do picia. W butelkach szklanych, plastikowych, czy
    powie, ze woda jest w toalecie ?

    J.