    Date: Mon, 28 Mar 2005 14:54:55 +0200
    From: Radzisz <m...@i...w.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: W końcu bezpieczniej na rynku nieruchomości

    Użytkownik Sebol napisał:

    > Jako że od prawdawcy nie można doczekać się zwiększenia bezpieczeństwa
    > obrotu nieruchomościami to wzorem regulacji powszechnych za granicą
    > powstały powszechnie dostępne rachunki powiernicze w banku:
    znam jedną taką ofertę: BZWBK.

    > # Posiadaczem Rachunku powierniczego mogą być krajowe i zagraniczne osoby
    > fizyczne
    nie wiem może się mylę, ale ... tutaj właśnie cały problem, właścicielem
    rachunku jest cały czas kupujący ... więc jedynie on ma kontrolę nad
    rachunkiem, tylko on może zlecić przelew po akcie notarialnym. Może, ale
    nie musi ...

    > # Przelew środków z rachunku powierniczego na rzecz Sprzedającego odbywa
    > się na podstawie umowy przenoszącej własność w formie aktu notarialnego
    na zlecenie kupującego jako posiadacza rachunku.

    > Do ideału brakuje jednej opcjonalnej zmiany tj:
    >
    > # Przelew środków z rachunku powierniczego na rzecz Sprzedającego odbywa
    > się na podstawie prawomocnego wypisu z KW potwierdzającą transakcje z aktu
    > notarialnego.
    no nie ... tu się nie zgodzę, bez urazy :)
    wpis do KW, np. w Warszawie, trwa kilka tygodni/miesiący.
    Który sprzedający zgodzi się czekać tyle czasu na pieniądze ???

    > Ale kto wie może i ten punkt do się wynegocjować z bankiem?
    > Tak czy inaczej polecam wszystim.
    ja raczej polecam tylko kupującym, sprzedającym nie radzę.
    Opieram się na ofercie BZWBK i regulaminie który czytałem jakiś czas
    temu, więc może być już lepsza oferta innego banku, mogli również
    zmienić regulamin takiego rachunku...

    Radzisz