  • Data: 2008-01-31 06:47:55
    Temat: Re: W jakim celu zakłada się spółkę jawną?
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 30 Jan 2008 07:02:14 -0800 (PST), p...@g...com
    napisał(a):

    > Witam
    > Mam mały problem...Potrzebuję odpowiedzi na pytanie " W jakim celu
    > zakłada się spółkę jawną". Wszędzie jest pełno informacji ogólnych na
    > temat spółki jawnej, ale nigdzie nie mogę znaleźć po co właściwie się
    > ją zakłada...

    Chyba tylko po to, aby móc ją wpisać do Rejestru Sądowego, zawsze taka
    spółka wpisana w rejestrze "lepiej wygląda" dla potencjalnych kontrahentów,
    dla banków (w celu zaciągnięcia kredytu) chociaż to pojęcie względne i
    każdy kogo todotyczy ma własną interpretację.

    Tak już odbiegając od tematu, są tacy, którzy w obrocie gospodarczym spółki
    z o.o. z kapitałem 50.000 zł uważają, za mało wiarygodne i np. takim
    spółkom nie chcą dawać faktur z odroczonym terminem płatności, a jedynie
    wydają towar po wpłynięciu kasy na konto, po to więc rejestruje się spółki
    jawne, aby mieć "większą siłę" w obrocie gospodarczym.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net