  • Data: 2002-10-18 08:47:14
    Temat: Re: Użytkowanie programów typu Shareware
    Od: Gacek <k...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    jack wrote:

    > Sprawdzenie tego, jeżeli za każdym razem przy deinstalacji nie będziesz
    > czyścił dobrze rejestru lub formatował dysków też nie jest trudne.

    Dokladnie - zalezy co pisze w licencji.
    Najczesciej, ze mozna uzywac np. przez 30 dni, a potem kupic lub
    odinstalowac.
    Wowczas mozesz odinstalowac i zainstalowac np. nastepnego dnia
    albo mozesz zainstalowac nastepna wersje (zamiast 5.00 nowa 5.01) i
    uzywac kolejne 30 dni.
    Spotkalem sie jednak tez z taka licencja, w ktorej wyraznie bylo
    napisane, ze nie wolno juz instalowac ponownie, ani zadnej innej wersji.
    I wtedy takie postepowanie jest nielegalne.
    Ale i tak czy siak, jak sie ktos doczepi, to trzeba miec dobrego prawnika:-)
    A po rejestrach nikt nie bedzie grzebal (jesli to jest kontrola np. z
    BSA) - do tego sa odpowiednie programy, ktore "blyskawicznie" zrobia
    raport z instalowanych programow (wraz z informacjami kiedy byly
    instalowane itp.) i korzystaja z bazy pozwalajacej okreslic czy program
    jest licencjonowany, czy tez nie.

    Krzysiek