    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Użytkowanie infrastruktury bez zezwolenia.
    Date: Mon, 24 Jan 2005 07:53:21 +0100

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz napisał(a):

    > Czyli jesli abonent nie i za ilosc przeslanych danych, a jedynie stala
    > oplate za lacze internetowe a potem udostepnia to w eterze, to swobodnie
    > mozna z tego korzystac? Nie ma podstawy prawnej ktora by to ograniczala?
    > Pytam bo firma o ktorej pisalem kilka dni temu rozwiazala ze mna umowe w
    > trybie natychmiastowym podajac za przyczyne rozsylanie wirusow w sieci
    > lokalnej - co jest notabene absurdalne, zwazywszy na to ze uzytkuje
    > linuxa, w sieci lokalnej nie ma zadnego serwera DC/FTP a dowodow nie chca
    > przedstawic. Zwazywszy ze jestem na etapie wykonywania projektu i nie moge
> [...]

    Tu bardziej myślałem o prawie karnym niz cywilnym. Oczywiście można tu
    sie posiłkować założeniem kradzieży jako takiej (art 285), zakładając,
    że ustawodawca nie wie, co to tak naprawdę są impulsy (liczy się szkoda
    jako taka) lub 287 (wpływasz na przesyłanie informacji _I_ uzyskujesz
    korzyść majątkowa), chociaż obie możliwości są nieco naciagane.

    Wydaje mi się, że zawsze usługowawca może też wystąpić do sądu o
    odszkodowanie z tytułu bezumownego korzystania z usługi

    M.