  • Data: 2009-07-15 08:24:28
    Temat: Re: Użycie nazwy firmy w opisie przedmiotu na aukcjach
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    m...@W...gazeta.pl pisze:

    > O ile zdjęcia jestem w stanie jakoś zrozumieć, chociaż nie jest
    > to dla mnie logiczne (powinno im zależeć na jak najlepszej prezentacji
    > towaru...), to nie wiem czy mają prawo zakazać mu używania w opisie aukcji
    > nazwy marki sprzedawanych przedmiotów (bez logo- goły tekst).

    Zależeć im nie musi. W szczególności mogą chcieć budować wizerunek marki
    w oparciu o luksusowe salony sprzedaży danej rzeczy, a nie przez
    allegro. Zdjęcia są ich własnością i mogą nimi swobodnie dysponować.
    Natomiast możesz zawsze zrobić własne zdjęcie ich produktu.

    > Uważam, że klient powinien otrzymać informację związaną z marką kupowanego
    > towaru.

    Oczywiście.

    Producent i nazwa rzeczy są jej cechami i jak najbardziej można (a nawet
    należy je podać).

    Nie wiem co sprzedaje Twój kolega, ale nie wyobrażam sobie sytuacji jak
    importer jakiejś marki samochodów zakazuje używania jego nazwy w
    ogłoszeniach gdzie ludzie sprzedają swoje używane samochody tej właśnie
    marki ;)

    Natomiast inna sprawa jeżeli sprzedawca oszukuje w tytule po to żeby
    załapać się na słowa kluczowe w wyszukiwarce.
    Czyli sprzedając podobny produkt jakiejś mało znanej marki dopisuje w
    tytule "taki jak <BARDZO ZNANA MARKA>", albo "nie <BARDZO ZNANA MARKA>".