  • Data: 2003-10-14 19:13:35
    Temat: Re: Uzasadnienie wyroku ???
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl> napisał w wiadomości
    news:8642-1066138905@as1-14.swic.dialup.inetia.pl...
    > MOzna gdzies znalezc jakies wzory /przyklady uzasadnien ??? Potrzebne w
    > celach naukowych

    W praktyce tylko uzasadnienia do wyroków SN i Sadów apelacyjnych.
    Pierwszoinstancyjnych nie znajdziesz bo tego sie po prostu nie publikuje.
    Nawet zbiorki wzorów dla sędziów zawierają tylko standardowe postanowienia z
    uzasadnieniami itd. Poza tym stylów pisania jest baardzo dużo, np sposobów
    pisania czesci historycznej uzasadnień karnych jest minimum trzy, omawiania
    dowodów ze cztery a o kosztach to juz każdy pisze inaczej.

    Ja mam spora bazę tego rodzaju uzasadnień, wzorcowych i mojego własnego
    autorstwa, niestety nie mam mozliwości udostępnienia tego w jakikolwiek
    sposób. Uzasadnienia dostępne są tylko dla stron postepowania, a przekazanie
    ich komuś z zewnątrz mogłoby zostać uznane za naruszenie tajemnicy
    słuzbowej. Jeśli potrzebujesz ich dla celów naukowych to radzę zwrócić się
    do prezesa sądu rejonowego o zgodę na dostęp do uzasadnień, może się zgodzi.