  • Data: 2010-08-28 10:32:01
    Temat: Re: Utrudniony dojazd np. karetki na osiedle
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Franek" <w...@g...pl> napisał

    >A jakieś przepisy.

    Proszę bardzo:

    Szybki placek z owocami

    6 jajek,
    1 szklanka cukru,
    1 cukier wanilinowy
    2 szklanki mąki tortowej,
    2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia,
    1 kostka masła (ja daję margarynę),
    owoce (ja zwykle robię za śliwkami lub jabłkami)

    Ubić białka, stopniowo dodawać cukier i cukier waniliowy, dalej ubijać
    dodając po jednym żółtku, wlać roztopione i wystudzone masło,
    wymieszać, wsiać mąkę wymieszaną z proszkiem, wymieszać.
    Wyłożyć do blachy posmarowanej masłem i oprószonej mąką (ja wykładam
    folią aluminiową), na wierzch ułożyć bardzo gęsto owoce. Jeśli śliwki
    to przekroić na pół i kłaść skórką do dołu. Jeśli jabłka to pokroić w
    ósemki. W trakcie pieczenia owoce zapadną się wgłąb ciasta.
    Piec w 175-180°C przez 30-35 minut. Sprawdzić patyczkiem.
    Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem.

    Smacznego!