eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUtrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem?Re: Utrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Przemysław Bernat <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Utrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem?
    Date: Tue, 22 Jan 2008 13:54:49 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 24
    Message-ID: <my8qbrutf4p0$.1ubumyx1g9xq5.dlg@40tude.net>
    References: <4...@n...home.net.pl>
    Reply-To: p...@p...com
    NNTP-Posting-Host: host-81-190-95-80.gdynia.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1201006587 20939 81.190.95.80 (22 Jan 2008 12:56:27 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 22 Jan 2008 12:56:27 +0000 (UTC)
    X-User: pbernat123
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl Hamster/2.0.4.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:512346
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 22 Jan 2008 16:57:29 +0430, Pawel napisał(a):

    > Pytanie - czy wogole taki zapis w gwarancji ze zerwanie jakichs naklejek
    > powoduje jej utrate jest legalny?

    Tak jest legalny. Gwarancja jest udzielana z dobrej woli gwaranta. Nie musi
    on jej udzielać, a jeżeli mimo to bierze na siebie to zobowiązanie, to
    ustala jego warunki. Ty podpisując kartę gwarancyjną i reklamując sprzęt na
    gwarancji potwierdzasz, że znasz i akceptujesz warunki gwarancji. Jeżeli w
    warunkach gwarancji było zastrzeżenie, że zerwanie plomb skutkuje utratą
    gwarancji, to należało ich nie zrywać.
    Pozostaje Ci spróbować reklamować sprzęt z tytułu niezgodności z umową z
    ustawy o sprzedaży konsumenckiej lub rękojmi gdy był kupiony na firmę (o
    ile nie została wyłączona). Wprawdzie nie można reklamować tej samej
    usterki z gwarancji, a potem z tytułu niezgodności, ale sprzedawca nie musi
    wiedzieć, że komp był już w serwisie - no chyba, że w tym pośredniczył,
    albo sam jest gwarantem. Inna sprawa, czy ze względu na ślady rozbierania
    sprzętu nie odrzuci Twoich roszczeń jako bezzasadnych.


    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1