eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUstawa o nieuczciwej reklamieRe: Ustawa o nieuczciwej reklamie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
    Date: Wed, 2 Jan 2008 23:18:20 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 22
    Message-ID: <flh2jr$943$1@news.onet.pl>
    References: <fl8d8u$sbb$1@news.onet.pl> <fl8e7o$edu$1@inews.gazeta.pl>
    <fl91p4$jr2$1@nemesis.news.tpi.pl> <fla7qc$pr6$1@news.onet.pl>
    <flac61$cji$1@atlantis.news.tpi.pl> <fldfnd$aig$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <flef2f$puo$1@nemesis.news.tpi.pl> <fleffr$qvu$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <flegjl$a16$1@atlantis.news.tpi.pl> <flehdb$dj3$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <flekl4$4pt$1@nemesis.news.tpi.pl> <flglg8$25s$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <flgta9$nq2$1@news.onet.pl> <flgvtc$m1q$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: baf143.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1199312315 9347 83.27.169.143 (2 Jan 2008 22:18:35 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 2 Jan 2008 22:18:35 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
    X-Sender: z7lW/V+SkmLR0zkQEbPLmTGAcDKUr3up
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:507711
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    > >>
    > >> Przeczytaj jeszcze raz zacytowany przez siebie fragment ustawy. Za
    > >> działanie wprowadzające w błąd uznaje się takie działanie, które samo
    > >> w sobie powoduje podjęcie decyzji.
    > >
    > > Np. ustalenie atrakcyjnej ceny?
    >
    > Jak ustawisz atrakcyjną cenę, to wówczas ona będzie powodem podjęcia
    > decyzji o wyborze oferty, a nie sama reklama.

    Art.5.1. nie mówi wąsko o *reklamie* a o każdym *działaniu*.
    Jeśli to działanie może powodować podjęcie przez konsumenta
    decyzji o zawarciu umowy to uznawane jest za działanie
    wprowadzające w błąd.
    Wystawienie atrakcyjnej ceny jest działaniem, które może
    spowodować podjęcie przez konsumenta decyzji o zakupie.
    Ba, już samo wystawienie towaru na sprzedaż może prowadzić
    do takiego skutku.
    I nie chodzi mi o to ustawodawca chciał napisać (tego mogę
    się domyślać) tylko o to co napisał.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1