eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUstawa o nieuczciwej reklamieRe: Ustawa o nieuczciwej reklamie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
    Date: Tue, 01 Jan 2008 23:26:48 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 38
    Message-ID: <flef2f$puo$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <fl8d8u$sbb$1@news.onet.pl> <fl8e7o$edu$1@inews.gazeta.pl>
    <fl91p4$jr2$1@nemesis.news.tpi.pl> <fla7qc$pr6$1@news.onet.pl>
    <flac61$cji$1@atlantis.news.tpi.pl> <fldfnd$aig$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: epo148.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1199226767 26584 83.20.56.148 (1 Jan 2008 22:32:47 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 1 Jan 2008 22:32:47 +0000 (UTC)
    User-Agent: KNode/0.10.5
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:507525
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:flac61$cji$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    >> Żeby zaobrazować: przyjeżdża klient kutwa na stację benzynową. Tankuje za
    >> 10
    >> zł, idzie do kasy. W drodze do kasy widzi reklamę o treści "dzisiaj w
    >> kawa
    >> promocyjnej cenie - 1zł", kiedy normalnie kawa kosztuje 6 zł na tej
    >> stacji.
    >> Myśli sobie: "złotówkę odżałuję. 6zł normalnie bym nie wydał".
    >> Kupuje kawę i w tym momencie stał się żywym dowodem na to że wg.
    >> kryteriów
    >> ustawowych reklama jest wprowadzająca w bład.
    >
    > Dokładnie. To jest przykład sytuacji, gdy klient podjął decyzje o zakupie
    > nie z uwagi na warunki zaoferowane (cena 6 zł), tylko z powodu kłamliwej
    > reklamy (cena 1 zł). Gdyby ustawodawca to napisał inaczej, czyli ujął, że
    > zabroniona jest reklama wprowadzająca w błąd - jak to niektórzy się tu
    > domagają - to wówczas nieuczciwy przedsiębiorca mógł by w prosty sposób
    > ominąć. Napisał by: "cena kawy 1 zł", i przykładowo mikrodrukiem poniżej
    > "przy zakupie 1.000 szt." Reklama jako sama by była prawdziwa.

    Ale ja mówię o sytuacji kiedy na reklamie jest że kawa jest po złotówce, i
    ta kawa jest rzeczywiście po złotówce, klient kupił, wypił. Klient
    zadowolony, stacja zadowolona, tylko ustawodawca niezadowolony i uznaje to
    za reklamę wprowadzającą w błąd.

    >
    > Przy takim ujęciu sprawy, jak to obowiązuje w chwili obecnej sąd może
    > uznać, że była kłamliwa, bo chociaż obiektywnie zawierała prawdę, to
    > jednak treść reklamy, a nie warunki sprzedaży nakłoniły klienta do
    > zawarcia umowy.

    Mógłbyś rozjaśnić trochę?

    p. m.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1