    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustanowienie prawa do opieki nad osoba chora
    Date: Wed, 23 Feb 2011 09:59:09 -0600

    On 2/23/2011 9:41 AM, Ajgor wrote:

    > Emerytura wpływa na tesciowej konto, i jest przelewana na moje.

    Nie rób tego, bo się urząd skarbowy dowali.

    > Jest tam
    > stałe zlecenie, ale jak by co, to zona ma upowaznienie do konta tesciowej.
    > Tesciowa pozostaje calkowicie u nas na utrzymaniu (to znaczy jest jej
    > emerytura,
    > ale po za tym je z nami, z nami mieszka, my oplacamy rachunki za jej
    > mieszkanie, czyli prąd, gaz, podatki - wszystko z mojego konta, jak trzeba
    > jej jakies ubrania kupic,
    > czy lekarstwa, na ktore chyba idzie wiecej, niz jest jej emerytury -
    > wszystko jest placone kartą, lub przelewami z mojego konta).

    trzymaja jej pieniądze na jej koncie i korzystaj z pełnomocnictwa.
    do płacenia jej rachunków uzywaj jej pieniedzy
    dopiero jak zabraknie twoich.
    pogadaj z jakims prawnikiem jak to "policzyc", zebyscie jeszcze do tego
    podatku nie płacili.
    To może podpaść pod alimenty, ale zdaje sie, ze tylko te sądowne są
    zwolnione z podatku.
    wiec lepiej byłoby jakbyście nawet sami sobie sprawe wytoczyli w sądzie
    o almienty, a przy okazji i bratu.

    > Mieszkanie bezczynszowe w sensie, że tesciowa jest wspolwlascicielka
    > kamienicy, w ktorej mieszkała. Kamienica jest 3 - rodzinna, i tesciowa ma w
    > niej 1/3 udzialow.

    no to nie mieszkanie tylko współwłasność.
    można to spróbować sprzedać, nawet wam, byleby tylko fizycznie pieniądze
    na jej konto trafiły.
    Może wam po podarować w zamian za opiekę. odczytać szczegóły, z tego
    zdaje sie nawet zachowku nie bedzie w takiej wersji.

    Wybrac sie raz do dobrego prawnika. wyjdzie taniej niż kopanie się
    później z urzędami,

    > Z tym notariuszem, to chyba zawalilismy sprawe, bo tesciowa juz raczej
    > niewiele rozumie z tego, co sie dzieje dookola (ma miedzy innymi chorobe
    > Alzheimera - byla w klinice alzheimerowskiej w Scinawie). Nie mamy
    > upowaznienia, i nie wiem, czy jakis notariusz zgodzi sie jeszcze na jej
    > podpis. Tu przyznaje - to nasza wina.

    to pozostaje wam wniosek do sądu o ubezwłasnowolnienie i ustanowienie
    was opiekunami. jej zapewne bedzie wszytko jedno, a wam choernie ułatwi
    załatwianie spraw.

    tylko, że jak ona w takim stanie, to z tym mieszkaniem bedxie kłopot, bo
    testamentu ani dartowizny juz nie podpisze.

    a sami z sobą transakcji zawerzec nie możecie.
    ewentualnie możecie to kupić, ale wówczas matkę reprezentował bedzie
    sądm który oceni czy proponujęcie "dobrą" cenę.