    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustanowienie prawa do opieki nad osoba chora
    Date: Wed, 23 Feb 2011 16:41:33 +0100

    Użytkownik "Maruda" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:ik3996$ne$1@news.onet.pl...

    > Dopowiem, że darowizna do 10 lat przed zejściem podpada pod zachowek. Może
    > więc lepiej niech "sprzeda". Ew. wydziedziczenie, ale ciężko będzie
    > jakąkolwiek matkę do tego namówić.
    >

    > BTW - wątkotwórca niech zbiera i przechowuje wszystkie rachunki/paragony.
    > Kto kładzie łapę na mamy emeryturze?

    Emerytura wpływa na tesciowej konto, i jest przelewana na moje. Jest tam
    stałe zlecenie, ale jak by co, to zona ma upowaznienie do konta tesciowej.
    Tesciowa pozostaje calkowicie u nas na utrzymaniu (to znaczy jest jej
    emerytura,
    ale po za tym je z nami, z nami mieszka, my oplacamy rachunki za jej
    mieszkanie, czyli prąd, gaz, podatki - wszystko z mojego konta, jak trzeba
    jej jakies ubrania kupic,
    czy lekarstwa, na ktore chyba idzie wiecej, niz jest jej emerytury -
    wszystko jest placone kartą, lub przelewami z mojego konta).
    Mieszkanie bezczynszowe w sensie, że tesciowa jest wspolwlascicielka
    kamienicy, w ktorej mieszkała. Kamienica jest 3 - rodzinna, i tesciowa ma w
    niej 1/3 udzialow.
    Z tym notariuszem, to chyba zawalilismy sprawe, bo tesciowa juz raczej
    niewiele rozumie z tego, co sie dzieje dookola (ma miedzy innymi chorobe
    Alzheimera - byla w klinice alzheimerowskiej w Scinawie). Nie mamy
    upowaznienia, i nie wiem, czy jakis notariusz zgodzi sie jeszcze na jej
    podpis. Tu przyznaje - to nasza wina.