    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustanowienie prawa do opieki nad osoba chora
    Date: Wed, 23 Feb 2011 09:12:53 -0600

    On 2/23/2011 8:33 AM, Ajgor wrote:
    > Witam.
    >
    > Takie mam pytanie. Mam powaznie chora tesciowa. Wlasciwie nie moze
    > egzystowac bez stalej opieki. Nie wiem, czy przezyla by jeden dzien. Pewnie
    > nie.
    > Mieszka od okolo 2 lat ze mna i zona.
    > Zona ma brata, ktory jest takim samym dzieckiem tesciowej, jak moja zona.
    > Brat tez jest zonaty. Ale razem z zona ma w dupie opieke nad - bylo ni
    > bylo - wlasna matka.
    > W ogole sie do niczego nie poczuwa, a my z zona jestesmy doslownie
    > uwiezieni. Zadnych wyjazdow, wyjsc. Po prostu nic.
> [...]

    po pierwsze póki jeszcze jest w stanie, ściągnijcie do domu notariusza,
    niech wam matka podpisze pełnomocnictwo notarialne w jak najszerszym
    zakresie. Jak powiecie notariuszowi to on bedzie wiedział jak to
    sformułować.
    Chodzi o to, zeby w razie czego miał kto odbierać polecone, gadać z
    administracją i w innych urzędach.
    bez tego bedziecie uziemieni i bedziecie musieli wystąpić o jej
    ubezwłasnowlonienie.
    Co do brata, matka może wystąpić o alimenty arguemtując to tym, że nie
    stać jej na opiekę. Chociaż jak ma chatę to sąd może was spóścić na drzewo.
    Co do mieszkania. Co to jest mieszkanie bezczynszowe? spółdzielcze
    własnościowe itp itd.?
    Niech wam go sprzeda, podaruje w zamian za opiekę, cokolwiek.
    ewentualnie spisze testament i go wam da w testamencie, a zeby z tego
    nie było zachowku do zapłaty, brak opieki nad matką jest jak najbardziej
    dobrą podstawą do wydziedziczenia. Notariusz zrobi to dobrze.
    Zmusić go fizycznie do opieki sie nie da, ale ściągnąć troche kasy tak.