    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 28 Jun 2003 11:35:36 +0200
    Sender: Jaroslaw Matejczuk <J...@j...net>
    From: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>
    Subject: Re: Ustanowienie hipoteki

    Użytkownik "Rycerz Bolko" <r...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:9182-1056749823@leczna.opus.chelm.pl...

    > wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > polega
    > tym

    > Tego to ja nie wiem. Mnie się o takie rzeczy nie pytaj bo ja się w tym
    > papierkowym świecie nie odnajduję ;(
    > Widzę, że Ty się w tym odnajdujesz to wytłumacz mi jak krowie na miedzy co
    > jak mam zrobić ;)
    >
    > zaczynam od początku:
    > -chce wziąć kredyt pod zastaw, doradzono mi (kolega, pracownik banku)
    żebym
    > zrobił to pod zastaw np. mieszkania.
    > -mieszkanie pod które ma być wzięty kredyt jest przekazane na własność
    jako
    > rekompensata za mienie pozostawione na wschodzie, na to mam papierek
    > poświadczony notarialnie. Jest tam też adnotacja, że prawo wieczystego
    > użytkowania wpisano do księgi wieczystej. To tyle co do księgi wieczystej
    ;)
    > To wszystko co wiem i mam ;)

    czyli jest KW
    a więc nalezy udac się do sądu rejonowego i dowiedzieć się
    jakie dokumentu nalezy przywlec w celu wpisania hipoteki,
    zwykle to jest zaświadczenie z banku,
    ale oczywiście musisz mieć tzw. zdolnośc kredytową czyli
    móc spłacić kredyt, z bieżących dochodów, bo hipoteka to tylko
    wtórne zabezpieczenie na wypadek katastrofy,
    sama nie spłaca kredytu, :-),
    pzdr,
    JarekM