    From: lazik_s <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urząd Pracy a prawa bezrobotnego
    Date: Mon, 26 Jan 2004 17:39:41 +0100

    Witam wszystkich grupowiczów pl.soc.prawo!!!

    Pewnego dnia, a było to w niedzielę wieczorem, Bartłomiej napisałeś na
    pl.soc.prawo coś takiego:
    > Ukonczylem szkole srednia a teraz jestem zarejestrowany jako
    > bezrobotny w Urzedzie Pracy. Chcialbym zalozyc swoj wlasny sklep
    > zielarski.

    Ja ci radzę zrobić taki myk. Jeżeli brak ci gotówki na rozpoczęcie
    działalności to idź do Urzędu Pracy i poproś o warunki przyznawania
    pożyczek na rozpoczęcie działalności. Jest to mało oprocentowane i
    przynajmniej jest także praktykowana po 2 latach spłaty umorzenie
    reszty (zazwyczaj połowa kredytu). Jeżeli złożysz takie podanie to
    jeszcze do tego przysługuje ci coś takiego jak kursy na rozpoczęcie
    działalności a w nich sobie zrobisz niezbędne kwalifikacje. A więc 2 w
    1. Do wszystkiego będziesz potrzebował napisać jakiś "biznes plan" i
    czekać na akceptację wniosku. Jest początek roku także myślę że nie
    powinno być problemów. Zresztą zawsze można iść do starosty i
    ewentualnie jego szturchnąć dlaczego ci UP nie przyznał pożyczki :)
    Pożyczka ta jest finansowana AFAIK ze środków funduszu pracy a
    przyznaje ją właśnie starosta za pośrednictwem zazwyczaj UP. Takie ja
    widzę rozwiązanie. najlepiej poczytaj trochę w ustawach o tym żeby cię
    nie wyrolowali. Z tego co wiem i pamiętam to pożyczka taka jest do
    wysokości 20krotności średniej płacy krajowej. No ale zazwyczaj i tak
    tyle ci nie dadzą :( Zresztą w tym wypadku też dużo niestety może
    zależeć od znajomości, chociaż walczyć z nimi można czego ja jestem
    dowodem. Jak mi np po długich bojach przyznali pożyczkę w kwocie o
    niebo niższą niż chciałem to powiedziałem że muszą teraz poczekać aż
    dozbieram resztę, a że jestem bezrobotnym to to pewnie się
    przeciągnie. Po takim czymś zaczęli się obawiać że będę zwlekał do
    końca roku, więc sobie zebrali radę zatrudnienia i ustanowili nowe
    warunki przyznawania pożyczek :), w których już sobie wpisali że na
    podpisanie umowy jest 30dni od daty otrzymania decyzji i jak się w tym
    czasie ktoś nie zmieści to traci prawo do pożyczki. Nie wiedzieli
    jednak że nie mogą tego stosować do pożyczek przyznanych no ale ja już
    nie miałem ochoty już kpić z nich więc odpuściłem, chociaż walczyć
    dalej było można i IMHO nie stałem na przegranej pozycji. Zresztą w
    moim regionie to przyznawanie tych pożyczek tak było niezgodne z
    prawem że lepiej nie wspominać. Z takich jaj to wam np powiem że nie
    chcieli mi przyznać pożyczki bo sklep który miałem otworzyć
    znajdowałby się poza granicami powiatu i według ich tłumaczenia nie
    będą jechali 150km żeby go skontrolować. Co z tego że działalność
    byłaby zarejestrowana w danym powiecie. Zresztą jak to wszystko sobie
    przypominam to śmiać mi się chce. Szczególnie jak ktoś pryznaje coś i
    nie zna dobrze ustaw regulujących (szczególnie nie ma pojęcia o tym
    jak się rozpoczyna działalność gospodarczą). Ogólnie MEGA ROTFL na
    działanie UP.

    Jest jeszcze jedna podobna pożyczka, ale już nie pamiętam jej
    warunków. Musisz to sam sprawdzić bo łatwo jedną z drugą pomieszać.

    --
    Pozdrowienia,
    lazik_s mailto:n...@p...gazeta.pl -- PGP KEY ID:0x4BF8D316 --