  • Data: 2002-04-20 22:03:44
    Temat: Re: Urlop
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 20 Apr 2002, Marta Wieszczycka wrote:
    [...]
    >+ Owszem, ma wolne, ale nie ma urlopu. [...]
    >+ takiego w dawnym systemie), niestety obawiam sie, ze w swietle kodeksu pracy
    >+ jest nadinterpretacja.

    Wziąłem kodeks w garść i wygląda na to że rzeczywiście... jest jak
    niżej (tj. w KP nie ma nakazu a jest wskazanie że "należy wypłacić"):

    >+ >pracodawca w okresie wypowiedzenia
    >+ > ma prawo (ba, powinien !) przydzielić należny urlop wypoczynkowy;
    >+ Blad. Nawet Sad Najwyzszy wypowiadal sie w tej kwestii stwierdzajac, ze
    >+ pracodawca nie moze "na sile" udzielic pracownikowi urlopu w okresie

    [...]
    >+ > więc jak ktoś dostaje odszkodowanie to *w tym* są dni wolne

    Tak jeszcze przy okazji: w pytaniu było "odszkodowanie" (bo
    tak powszechnie się mówi) więc też tak napisałem, ale wg
    KP art. 49. to nie jest (najwyraźniej) odszkodowanie tylko
    "wynagrodzenie" !

    Pozdrowienia, Gotfryd (i thx. za korekty - bo jak się