  • Data: 2014-12-28 22:23:00
    Temat: Re: Uprawnienia "służb" energetycznych
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Na klatkę schodową każdy ma prawo, nawet jeśli tam nie mieszka.
    > ---
    > A moim zdaniem to część mojego mieszkania :-)

    1. Do Twojego mieszkania też ma prawo.
    Wejść, jeśli drzwi nie są zamknięte (lub został wpuszczony).
    Wykaż że nie.
    ---
    No nie, prawa nie ma i narusza mir domowy. Na klatce już raczej miru nie ma,
    ale ciągle właściciel może go wywalić.

    2. 346 KC, 199KC i podobne.
    Nie możesz żądać ochrony "własnego posiadania" wobec innego posiadacza,
    który ma gościa.

    "
    Art. 346.
    Roszczenie o ochronę posiadania nie przysługuje w stosunkach pomiędzy
    współposiadaczami tej samej rzeczy, jeżeli nie da się ustalić zakresu
    współposiadania.
    "

    Gość nie jest posiadaczem.

    "
    Art. 199.
    Do rozporządzania rzeczą wspólną oraz do innych czynności, które
    przekraczają zakres zwykłego zarządu, potrzebna jest zgoda wszystkich
    współwłaścicieli. W braku takiej zgody współwłaściciele, których udziały
    wynoszą co najmniej połowę, mogą żądać rozstrzygnięcia przez sąd, który
    orzeknie mając na względzie cel zamierzonej czynności oraz interesy
    wszystkich współwłaścicieli.
    "

    Dokładnie.