eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUpadek szpitala a obowiązek świadczenia pracy i zaległe pensje ? › Re: Upadek szpitala a obowiązek świadczenia pracy i zaległe pensje ?
  • Data: 2008-05-24 18:56:53
    Temat: Re: Upadek szpitala a obowiązek świadczenia pracy i zaległe pensje ?
    Od: "doctore" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:g19d3q$vsh$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > a gdyby nagle jakaś "mafia" związana z gminą wpadła na pomysł prywatyzacji
    > takiego szpitala ? Wykupienia majątku, długów itp. to nadal nie można
    > byłoby go sprywatyzowac ? Nie ma takiej metody ?
    > Tego się najbardziej obawiają pracownicy.

    Jest taka możliwość tylko musi się zgodzić rada powiatu/gminy a to nie
    takie proste bo prywatyzacja szpitala często żle wpływa na wyborcó wi radni
    często nie przegłosują takiego wniosku. Poza tym taką uchwałe można
    zaskarżyć. Co prawda sprzedaż majątku szpitala też nie jest taką porstą
    rzeczą. Częściej jest tak że rada gminy zgadza się żeby jkaś tam spółka z
    układow wynajęla cały szpital za grosze i go prowadziła wtedy pozbywa się
    problemu.
    Co do długów szpitala to są to najlepsze dlugi bo musi je splacić gmina
    powiat województwo w zależności od tego kto jest organem założycielskim. A
    taki organ nie może splajtować. Poza tym tak jak pisał johnson szpital w
    obecnej formie nie może splajtować bo nie ma takiej możliwości a kasa jest
    do odzyskania. Ja od kilku SPZOZ odzyskuję kasę a pracuję na kontrakcie i
    się nie obawiam że jej nie odzyskam. Gorzej jak by była to spółka prawa
    handlowego lub prywatna .