    From: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa -zamówienie o zakup samochodu
    Date: Sun, 11 Oct 2009 18:33:42 +0200

    Użytkownik " Kroelewicz" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:hagghg$8qo$1@inews.gazeta.pl...
    > Wezwać sprzedawcę do wydania umówionej rzeczy w rozsądnym terminie,
    > oczywiście ZPO IMHO w obecnej sytuacji rynkowej powinno starczyć mu 7-14
    > dni
    > od otrzymania wezwania (skoro umowa zawarta została 3 miesiące temu), ale
    > sam
    > musisz oszacować właściwy termin; dostarczenie auta z Japonii wyposażonego
    > bardzo indywidualnie może potrwać.

    Auto rzeczywiście ma wyposażenie z listy dodatkowego wyposażenia ale nie są
    to jakieś bardzo wydumane rzeczy. I jest robione w Europie. Jednak może nie
    móc go dostarczyć z takim wyposazeniem jak sobie zyczyłem, bo jego część
    jest montowana fabrycznie - czyli auto musi już takie z fabryki wyjechać...
    Uważam, że dealer mnie oszukał, okreslając 2 miesięczny okres oczekiwania,
    gdyż nie posiadając "na placu" auta nawet zbliżonego do moich wymagań,
    obawiał się, że pójdę do innego dealera, który zaproponuje mi auto w
    szybszym trybie. 2 miesiące to był okres na który mogłem się zgodzić, ale 3
    miesiące a zwłaszcza więcej to już dla mnie okres zdecydowanie za długi. Tak
    więc obiecał mi 2 miesiące mając świadomość, że auta nie będzie i wiedząc,
    że będzie całkowicie bezkarny (patrz umowa-zamówienie). Po fakcie, na forum
    miłośnikow marki auta, dowiedziałem się, że to typowe zagranie dealerskie
    (to z niepodawaniem daty odbioru).
    Nie wierzę w "obsuwę" terminu wykonania auta znanej bądź co bądź marki,
    zawinioną przez zakład produkcyjny. Zrozumiałbym tydzień - no, 2 tygodnie,
    bo rozumiem, że awarie się zdarzają. Ale obsuwa o 1,5 miesiąca (na razie, i
    z informacji od dealera już wiadomo, że raczej dojdzie conajmniej do 2
    miesięcy) to zaplanowane, umyslne działanie. W połączeniu z niewpisaniem
    terminu dostawy wychodzi na jedno - oszustwo jednym słowem.

    Dealer mając czyste sumienie wpisałby albo realny termin - wówczas na 100%
    bym się rozmyślił i wybrał auto "z placu" od innego dealera albo wpisał
    termin o którym mówił - i wówczas miałbym szanse żądać jakiegoś
    zadośćuczynienia (np. dodatkowy upust, wyposażenie, zastępcze auto itp.).

    > Czy w umowie określono miejsce wydania pojazdu, określone np. jako miejsce
    > dostawy?

    Tak, jest to adres dealera.

    Piotrek