  • Data: 2007-05-31 10:26:29
    Temat: Re: Umowa przedwstępna przed aktem notarialnym
    Od: "Deni" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "a22b" <a...@n...ma.takiej.domeny.w.pl> napisał w wiadomości

    > To samo można powiedzieć o ludziach, którzy kupują mieszkanie u
    > developera. Umowa przedwstępna nie jest jeszcze umową kupna mieszkania ma
    > tylko umożliwić mi "zaklepanie" mieszkania zadatkiem.

    Wszystko zalezy od tego jak umowa jest skonstruowana- nie kazda umowa
    przedwstepna z deweloperem jest umowa potencjalnie "niebezpieczna" dla
    kupujacego.
    Jestem zdania, ze umowy z deweloperami powinny byc zawierane w formie aktu
    notarialnego z wpisem roszczenia do KW, tym bardziej, ze cene sprzedazy
    zwykle placi sie na dlugo przed wybudowaniem lokalu.

    > Jak rozumiem kiedy sprzedający podpisze akt notarialny to stanie się
    > pełnoprawnym właścicielem mieszkania i można je bezpiecznie kupować?

    Bedzie wlascicielem lokalu, ale sprzedac go jeszcze nie moze.
    Powod jest prosty. Po akcie notarialnym nastepuje dopiero wydzielenie KW
    tego lokalu z KW macierzystej. Czyli notariusz po akcie notarialnym umowy
    sprzedazy wysyla do sadu wniosek o wydzielenie KW i wpis wlascicieli,
    dopiero gdy KW zostanie wydzielona i uzyska wlasny nr mieszkanie mozna bez
    problemow sprzedac. W zaleznosci od sadu, ktory bedzie to zalatwial- czyli
    polozenia nieruchomosci, zalozenie ksiegi wieczystej trwa od dwoch tygodni
    do poltora roku.

    Po akcie notarialnym (sprzedajacy-deweloper) to mozna conajwyzej podpisac
    umowe przedwstepna, ale to tez raczej sliska sprawa. niektorzy notariusze
    robia taka umowe, niektorzy mowia, ze ona nie zabezpiecza stron, a jeszcze
    inni, ze jest wrecz niezgodna z prawem.

    Pozdrawiam
    Deni