  • Data: 2002-11-17 19:14:41
    Temat: Re: Umowa przedwstępna - klasyfikacja
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    > Raldek <r...@p...pl> napisał(a):
    >
    > Też czytałem projekty Komisji co do kodeksu cywilnego. Jeśli projekt stanie
    > się prawem, stanowisko Pawła Hajdysa będzie miało umocowanie ustawowe (co
    > do charakteru "zamknięcia" terminu). Po prostu określenie terminu w umowie
    > przedwstępnej nie będzie w ogóle wymagane, nie będzie stanowiło przesłanki
    > ważności umowy przedwstępnej.

    Ale jak na razie ja będę obstawał przy tej bardziej liberalnej wykładni
    zastrzeżenia terminu przy umowie przedwstępnej. Uważam, że po prostu takie są
    potrzeby praktyki. Oczywiście, nie twierdzę, że jest to jedyne oczywiste
    stanowisko, które powinno się zająć po lekturze art. 389, tylko że można
    przyjąć taką interpretację i ze względów praktycznych ja ją przyjmuję.

    Mam pytanie, czy ma ktoś może uzasdnienie zmian w k.c., o których tu mowa?
    Chętnie bym się z nim zapoznał.

    Pozdrawiam
    Paweł