  • Data: 2006-05-24 17:15:30
    Temat: Re: Umowa o zrobienie Dziecka a odpowiedzialnosc Ojca?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek R.
    [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
    napisał:

    > no wlasnie ja proponowalem weksel na kwote rownej kwocie zasadzonej
    na
    > alimenty na dziecko, ale Robert Tomasik powiedzial ze nie przejdize,
    > wiec przy okazji, Robert weksel by wymuszal nie - Oddanie tych
    pieniedzy
    > tylko rownowartosci tej kwoty wiec nie ma mowy o zabieraniu
    czegokolwiek
    > do czym nie moze rozporzadzac matka, czy w takoiej formie by
    przeszlo ?

    Problem polega na tym, że to DZIECKO jest uprawnione do alimentów, a
    nie matka. A z dzieckiem - przed jego poczęciem - to żadnej umowy,
    ugody, weksla czy innego podobnego dokumentu sporządzić nie sposób. Po
    urodzeniu dziecka do 13-tego roku życia nie ma ono zdolności prawnej,
    toteż do tego czasu nie może ono również w sposób ważny zrzec się
    alimentów. Dopiero po osiągnięciu tego wieku dziecko mogło by się
    zrzec alimentów, a i to tylko za zgodą przedstawiciela ustawowego,
    czyli w tej sytuacji z reguły matki. Tylko, czy do tego czasu mu się
    nie odwidzi?

    No i nawet zakładając, że matka nie będzie dochodzić alimentów, to
    mamy jeszcze kilka innych osób, które mogą w imieniu dziecka działać w
    jego interesie.