    From: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o dzieło -> przyjecie dzieła
    Date: Fri, 11 Aug 2006 13:31:22 +0200

    Mikołaj napisał(a):
    > Witam.
    >
    > A jeszcze takie pytanie do tego, bo stosunki z zamawiajacym sa dosyc
    > napiete, tzn sytuacja wyglada tak, ze podczas projektu pojawily sie
    > komplikacje, i termin sie przesunal, jest po terminie podanym w umowie,
    > projekt jest na ukonczeniu, jednak jeszcze troche potrzebuje... w umowie
    > byl przewidziany paragraf na takie okolicznosci, z kazdym dniem potracany
    > jest x% z wynagrodzenia, jednak zamawiajacy postanowil rozwiazac umowe i
    > zrezygnowac z dziela, ale domaga sie jeszcze odszkodowania za "zmarnowany
> [...]

    Pytanie zasadnicze, jakie mieliscie w umowie możliwości zerwania tej
    umowy. Co pod to podpadało. Jakie były ustalone umowne kary za
    jednostronne (bez porozumienia) zerwanie umowy.
    Dalej czy w umowie byla zaznaczona mozliwosc przedluzenia czasu trwania
    umowy.

    W zaleznosci wladnie od powyzszych mozna dopiero cokolwiek powiedziec.
    Jesli np. byla mozliwosc przedluzenia terminu i takowe wlasnie
    nastapilo, to zleceniodawca musi zaplacic umowna kare za zerwanie umowy
    a nie zleceniobiorca.
    Jednak wszystko zalezy od umowy wlasnie i tylko znajac jej zapisy
    odnosnie wskazanych powyzej czynnikow mozna cokolwiek sensownego powiedziec.

    Jesli nie mozesz ujawnic zapisow tej umowy na grupie mozesz ew. podeslac
    ja do mnie na priv. Sam czesto takowe umowy podpisuje (tzn nie o dzielo,
    ale na tworzenie oprogramowania) wiec ew. bede mogl cos doradzic (adres
    na stronie).

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    --