    From: Stachna <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa na odległość - różnice od tej przeslanej w piśmie
    Date: Mon, 12 Jul 2010 02:05:37 -0700 (PDT)

    On 12 Lip, 10:46, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Teoretycznie liczą się warunki uzgodnione podczas zawierania umowy,
    > czyli przez telefon, gdyby chcieli dochodzić należności za płatne IP,
    > musieliby wykazać (nagranie), że na taką opłatę się umówiłeś.
    >
    > Fakt, że przeprosili za nieścisłości konsultanta potwierdza, że na
    > opłatę się nie umówiłeś.
    >
    > Płać zatem zgodnie z tym, jakie były ustalenia, dodatkowe opłaty są
    > niesłusznie naliczane.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Po reklamacji telefonicznej z 6 maja pismo z dnia 2 czerwca
    "została przeprowadzona wnikliwa i szczegółowa analiza przedstawionego
    problemu" dotyczy nagranej rozmowy zawarcia umowy.
    "usługa stałego IP jest dodatkowo płatna.... Serdecznie przepraszam za
    błędne informacje udzielone przez konsultanta telecentrum"

    Raczej odpada bo 11 czerwca wysłałem (W DALSZYM CIĄGU NIE ZOSTAŁA
    URUCHOMIONA usługa będąca przedmiotem umowy)
    "wnoszę o rozwiązanie umowy zawartej telefonicznie w dniu 06.04.2010
    przesłanej listownie i otrzymanej w dniu 04.05.2010
    Powodem rozwiązania są różnice wynikające z zawartej umowy
    telefonicznej a pisemnej."

    7 lipca
    "wyjaśniam, że odsłuchałam rozmowę w trakcie której doszło do zawarcia
    umowy... Został Pan poinformowany o 10 dniowym terminie rozwiązania
    bez podania przyczyn... Otrzymał pan również informację, że prawo do
    odstąpienia nie przysługuje jeżeli za moją zgodą rozpoczną świadczenie
    usług zgodnie z zmienionymi warunkami umowy"

    no i dziś moja odpowiedź
    W nawiązaniu do pisma z dnia 11-06-2010 w dalszym ciągu podtrzymuję
    swoje zdanie: Wnoszę o rozwiązanie umowy...
    oraz
    "Natomiast informacja, iż nie przysługuje mi prawo odstąpienia od
    umowy jest błędna, gdyż każdą umowę można rozwiązać zgodnie z
    obowiązującym prawem i takie zdanie jak Państwo określiliście "... prawo
    do odstąpienia nie przysługuje, jeżeli Dostawca za Pana zgodą
    rozpocznie świadczenie usług, zgodnie ze zmienionymi warunkami
    umowy.". W zasadzie jest prawdziwe jednakże umowa zawarta
    telefonicznie pomiędzy mną a konsultantem, a umowa przesłana mi na
    piśmie różnią się i nie są to te same umowy. Państwo przyznajecie mi
    rację w piśmie z dnia 02-06-2010 przepraszacie za błędne informacje i
    nieprawidłowości dotyczące zawieranej umowy. Wobec czego uznaję, iż
    nie została zawarta umowa uzgodniona pomiędzy mną a konsultantem, a
    przesłaliście Państwo jedynie inną wersję umowy do akceptacji przeze
    mnie. Niestety nikt nie może mnie zmusić do akceptacji zmiany warunków
    umowy, zwłaszcza iż wynikają z tego dodatkowe opłaty.

    Raczej pytanie retoryczne ale bez sądu się nie obejdzie