  • Data: 2007-09-12 16:49:02
    Temat: Re: Umowa lojalnościowa a Umowa o prace na czas okreslony
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    mvoicem pisze:

    > Tak to jest określone w umowie? Tzn że "z winy..."? IMHO o winie można mówić
    > wtedy kiedy popełnia się czyn zabroniony, więc jeżeli tak dosłownie to jest
    > ujęte, to nawet wypowiedzenie umowy przez pracownika (jeżeli umowa
    > przewiduje taką możliwość) nie jest "z winy pracownika".

    Mam to już pod ręką mogę więc przepisać cały paragraf umowy dotyczący
    odpowiedzialności pracownika:

    Paragraf 2:

    1. Pracowni zobowiązuje się do przepracowania u Pracodawcy, po
    zakończeniu szkolenia, co najmniej 3 lata.

    2, W przypadku nie przepracowania w/wym. okresu z powodu:
    a) rozwiązania umowy o pracę za wypowiedzeniem dokonanym przez pracownika;
    b) rozwiązania przez Pracodawcę umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy
    pracownika;
    c) rozwiązania umowy o pracę na zasadzie porozumienia stron, z
    inicjatywy pracownika;

    pracownik zobowiązany jest do:

    a) zwrotu poniesionych przez Pracodawcę kosztów związanych z szkoleniem
    w części proporcjonalnej do nieprzepracowanego okresu, w razie
    przepracowania w Spółce co najmniej 1 roku,
    b) zwrotu całości poniesionych przez Pracodawce kosztów związanych ze
    szkoleniem, w razie nie przepracowania w Spółce 1 roku,

    w terminie 7 dni od daty ustania stosunku pracy.

    Aneks wprowadza zmianę do punktu 2 tego paragrafu:

    d) odmowy Pracownika zawarcia umowy na czas nieokreślony, pomimo
    złożenia Pracownikowi takiej propozycji przez pracodawcę.

    No i to wszystko. Szukając na ten temat w sieci, znalazłem informację
    jakoby 'lojalki' automatycznie przestawały obowiązywać w przypadku
    przeprowadzki do innego miast spowodowanej rozpoczęciem tam pracy przez
    współmałżonka. Niestety nie mogę znaleźć przepisów które by to
    potwierdzały, ani żadnych innych dotyczących tego typ umów. Może mnie
    ktoś nakierować?

    - --
    Semper Fidelis

    Adam Klobukowski