    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa bez warunkow
    Date: Sat, 30 Jul 2005 07:00:33 +0800

    In article <dcdn4m$mad$1@news.onet.pl>, Andrzej wrote:
    > 1)Mam pytanie... jest umowa cywilna w ktorej za jej zlamanie wpisane jest ze
    > dana firma moze inna obciazyc karnie kosztami jakie poniosla, jednak kwota
    > nie jest wogole sprecyzowana. Kwestia jest taka ze firma w zwiazku ze
    > zlamaniem umowy chce otrzymac kwote wielokrotnie przewyzszajaca poniesione

    No przecież sam napisałeś, że w umowie stoi o kosztach poniesionych a
    firma domaga się wyższych, czyli niezgodnych z umową.

    > koszty. Czy taka umowa jest prawnie wogole wazna jesli karne oplaty wogole
    > nie zostaly sprecyzowane?

    Oczywiście, że jest ważna - jak sobie wyobrażasz podanie kosztów których
    się nie zna? Można ograniczyć co najwyżej wysokość odpowiedzialności. Nb.
    taka klauzula (o zwrocie poniesionych kosztów) nie jest nawet formalnie
    potrzebna, bo taka odpowiedzialność wynika z KC.

    > 2) Czy umowa moze miec 9 miesieczny termin wypowiedzenia? Czy jest wtedy
    > wazna?

    Może. Dlaczego nie?

    --
    Marcin