  • From: "Paweł U." <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ultimo niespłacany kredyt zmarłego
    Date: Tue, 8 Feb 2011 00:36:04 -0000

    Użytkownik "pamiwak" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:iimude$4dt$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam, okolo 3 lata temu zmarł moj ojciec. Miał rachunek ROR w PKO BP. Po
    > śmierci okazało się że jest tam 11 tys na minusie. Dostarczyłem akt zgonu
    > i zacząłem to spłacać, z bankiem dogadałem się że będę płacić po 400 zł, i
    > tak płaciłem do czerwca 2010 roku. W styczniu przyszło pismo z ULTIMO że
    > zadłużenie wynosi 3 tyś a odsetki 7 tyś. Przyszło to zwykłym listem,
    > poleconych nikt nie odbierał gdyż były na ojca. Zadzwoniłem do ULTIMO i
    > powiedziałem jaka jest sprawa. Kazali wysłać akt zgonu. Tak zrobiłem.
    > Przysłali umowę ugody, z harmonogramem spłat. Umowa jest na nieżyjącego
> [...]

    Obstawiam, że Ultimo namawia na spłatę wierzytelności uznanej przez bank za
    nieściągalną. PKO BP jak dobrze pamiętam wynajmowało firmy windykacyjne do
    takich wierzytelności. Firma dostaje prowizję za skuteczność.
    Windykatorom przekazywano tylko podstawowe dane o wierzytelności, to
    powstają z inicjatywy firmy takie kwiatki jak umowa z nieżyjącym.

    Paweł