    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Subject: Re: Uchwała większością głosów
    Date: 07 Nov 2005 19:24:28 GMT

    In article <dkn6f5$sko$1@atlantis.news.tpi.pl>, lesiu wrote:
    > Moi drodzy grupowicze!
    > Potrzebuję pilnie informacji za którą będę baaardzo wdzięczny!
    >
    > Otóż:
    > Sprawa dotyczy wspólnoty mieszkaniowej, w której PKP ma 52 % udziałów w
    > powierzchni lokali.
    > 12 osób (niestety niecałe 50% udziałów w powierzchi) wykupiło juz
    > mieszkania.
    > Teraz pytanie czy wspólnoto może podejmować uchwały większością głosów w
    > odniesieniu do ilości głosujących a nie do posiadanych udziałów. Wiem że

    "2a. Jeżeli suma udziałów w nieruchomości wspólnej nie jest równa 1
    albo większość udziałów należy do jednego właściciela bądź gdy obydwa
    te warunki spełnione są łącznie, głosowanie według zasady, że na
    każdego właściciela przypada jeden głos, wprowadza się na każde
    żądanie właścicieli lokali posiadających łącznie co najmniej 1/5
    udziałów w nieruchomości wspólnej."

    Renata