    From: "Maura" <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny Pomocy
    Date: Wed, 4 Dec 2002 14:34:59 +0100

    "Kostek" <d...@f...onet.pl> wrote in message
    news:askuuk$h0s$1@news.tpi.pl...

    > Też miał dlatego on też ma nałożoną karę. tzn. 2 pieczenie przy jednym
    ogniu
    > i takie jest prawo.
    > pozdrawiam

    Moja mama miała podobną sprawę - co prawda jako osoba prywatna, nie jako
    firma.
    Zakupiła samochód, faktura wystawiona była w piątek, szybciutko do wydziału
    komunikacji zarejestrować, szybko do salonu dać tablice. W poniedziałek
    odbierała samochód z salonu i wtedy wykupiła OC. Po jakimś czasie miała
    kontrolę policyjną, gdzie policja zapytała czemu data polisy i data
    rejestracji się różnią ! Życzliwa policja napisała do UFG protokół.
    Po jakimś pół roku, UFG przysłało mamie pismo, że ma zapłacić karę + odsetki
    (od dat zakupu samochodu i wykupu polisy minęło już prawie 3 lata). Kwota
    oszołomiła wszystkich - przeszło 6 tys zł.
    Mama odwołała się, uzasadniając brak polisy od dnia rejestracji
    nieznajomością przepisów, brakiem informacji od ubezpieczyciela, etc. UFG
    odpowiedziało, mama również... Po korespondencji która trwała jakieś 6
    miesięcy, sprawa na razie przycichła. Od przeszło roku mama nie dostała od
    nich odpowiedzi na swoje ostatnie pismo.

    A w sytuacji komisu wydaje mi się, że jest jeszcze jedno uzasadnienie -
    jeśli komis nie rejestrował auta na siebie, to na co miał wykupić polisę???
    Jeśli samochód nie jest zarejestrowany to i polisy wykupić chyba nie można.
    No co innego jeśli był zarejestrowany na ten komis.